Fredagsfavoriter

Mat & Dryck: Det börjar bli äppeltider. Antingen om du kan skörda direkt från dina egna träd eller köpa goda från matbutiken. Jag gilllar äppelpaj. Smulvarianten framför allt. Här är ett recept från Leila Lindholm på en åppelsmulpaj som är både lactos- och glutenfri.
 
Trädgård: Att ha tillgång till en vacker trädgård är en ynnest. Om du inte har en egen så kan man hitta gröna oaser runt omkring en som allmänheten kan njuta av. Bilderna här visar glimtar av trädgårdsdesignern Ulrika Marklunds trädgård. Fler finns hos Femina.
 
Inredning: Gör något behjärtansvärt med din inredning. Det här fina doftljusen Burn Cancer säljs till förmån för välgörenhetsorganisation Ung Cancer som stöder unga vuxna som drabbats av cancer. Tio procent av detaljhandelspriset skickas till Ung cancer. Lanseras hos Haga hem från 1 oktober.
 
Mode: En skön kappa och en snygg väska är det enda som behövs i höst. Och så ett par välsittande jeans så klart som funkar i alla lägen. Här i Mulberrys tappning.
 
Inredning: Några inspirationsbilder från Zara Home. Vad häftigt det är med nätet, att man kan handla oavsett var i världen man befinner sig och få tillgång till fina produkter när som helst. Endast ett klick bort.
 
Musik: Veckans låt blir en som jag alltid blir glad av att höra. Och särskilt när jag tänker på filmen En oväntad vänskap där den var ett fint och roligt inslag. Jag pratar om September med Earth, Wind & Fire. Ha en fin helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0