Sintra

[Foto: Hemmakatten]
 
För några helger sedan besökte jag keramik- och hantverksbutiken Sintra som ligger i ena änden av det mysiga kvarteret Haga i Göteborg. Här finns framför allt keramik i alla dess former men också glas och vackra smycken. Om man leter efter unika föremål till hemmet eller en speciell accessoar är detta rätta stället att leta på. Det är hantverket och kreativiteten jag imponseras av och jag tycker om att gå omkring och känna på föremålen, ta upp den där drejade muggen, känna tyngden i handen och föreställa mig att avnjuta morgonteet ur den. Nedan ser ni exempel på Jill Johanssons vackra blåblommiga keramik.
 
[Foto: Hemmakatten]
 
© COPYRIGHT 2015 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, fråga gärna först men kom framför allt ihåg att ange källa och länka till Hemmakatten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0