Fredagsfavoriter

Inredning: Jag tycker det är fint när man kan se vad man har i skåpen. Det vackra porslinet, böcker eller andra favoritsaker. Ett vitrinskåp blir en bra inramning till detta och slukar ofta mycket.

Mat: Jag tycker om olika dippar. Den här ska jag prova så småningom; en kronärtskockcrème med örter och om man vill vitlök. Recept här. Förra sommaren gjorde jag en varm variant från ica buffé och hade som dipp till kex. Oslagbart! 

Mode: Det går att göra fynd nu i butikerna då reorna är i full gång. Var en sväng på KappAhl i veckan och där var det halva priset på reapriset. Även på webben är det nedsatt. Hittar två favoriter där: en svartvit kimono och klassiska jeansshorts.
 
Inredning: Att ha en accentfärg i inredningen som sticker ut från övriga nyanserna är ett enkelt sätt att addera liv i ett rum. Turkost är en härligt pigg färg som verkligen kan lyfta ett rum.
 
Mat: Har du tillgång till egna rabarber? Grattis! Det finns mycket gott man kan tillaga med rabarber: saft, kräm, kakor, grytor, marmelader, drinkar osv. Här har du ett smarrigt recept på rabarberkaka och Cosmopolitan!
 
Musik: Veckans låt blir en artist som har varit med ett tag men som nu har kommit med nytt material. På svenska. Jag talar om ingen mindre än Jennifer Browm. Hennes låt Kom hem till mig spelas flitigt på radio. Med all rätt! Gillar!

Kommentarer
Postat av: Helenas Söta

Vilken härlig inspiration du delar med dig i detta inlägget.

2015-07-27 @ 22:30:35
URL: http://helenassota.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0