Fredagsfavoriter

Sent omsider kommer så här fredagens favoriter.
 
Uteställe/Mat: Trevligt ställe att hänga på är Tredje Långgatan. Avenyfamiljen har tagit över lokalerna som Auktionsverket huserade i. Numera finns här sju olika restauranger; bland annat mexikanska Tacos & Tequila, Taverna averna, vinbar, surdegscafé, food truck mm. Här kan man tillbringa en och annan trevlig kväll på innegården och dricka och äta gott! Det gjorde jag ikväll.
 
TV: Imorgon lördag visas Unge kommissarie Morse i Kanal 9. Om du är brittisk kriminalseriefantast som jag så är ju Kommissarie Morse en legend och som löser brott i Oxford. Denna serie handlar om när han som ung kriminalassistent är i inledningen av sin karriär och börjar lösa mordgåtor på sitt speciella sätt. Sevärd!
 
Inredning: En god sömn förlänger livet. Tror jag i alla fall. Det är lite si och så med det på sistone men i ett sådan här vackert sovrum signerat Lexington hade åtminstone jag sussat sött! Det sommarfina sovrummet i grått och rött hade jag kunnat flytta in i när som helst!
 
Mode: Svenska Göteborgs-märket Elvine gör den snyggaste jackan just nu. I en av mina favoritfärger grått. Skulle kunna tänka mig att matcha med den gråvitrandiga toppen också. Snyggt i svensk förpackning. Gillar!
 
Musik: Helgens låt blir den rykande färska singeln från Darin - Juliet. Sommarlåt från sötnosen själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0