Fredagsfavoriter

Mat & Dryck: Jill Johnsson verkar vara en trevlig tjej. Begåvad helt klart. Sångröst fantastisk. Och naturlig fallenhet för programlederi. Nu har hon givit sig in i bokbranschen och har gjort en egen kokbok Country Cooking. Inte helt oväntat med inspiration från Nashville. Härliga bilder, härliga recept!
 
Inredning: Igår var det tulpanens dag. För min del behöver inte tulpanen någon särskild dag utan varje dag har potential att vara denna fina blommas dag. Särskilt nu när vi går en ljusare tid till mötes så kommer det bli en ny bukett till i princip varje stundande helg. Krukan Hortus från Svenskt tenn blir en perfekt landningsplats för dessa holländska specialiteter.
Mode: Att träningskläder mer och mer börjar se ut som helt vanliga kläder är väl ingen nyhet men jag tycker det roligt när jag hittar plagg som går att använda till både träning och till vardags. Dubbla funktioner helt enkelt. Till halva priset just om du tittar in hos Rönnisch som har rea. Den grå tröjan i delvis ull är ett fynd!
 
Inredning: Alvhem märkleri är inte bara en framgångsrikt mäklarbyrå som stylar fantastiskt snygga lägenheter. De har dessutom en inredningsbutik mitt i smeten i Linnéstaden i Göteborg. Jag har själv aldrig varit där så detta är ett tips både till er och till mig själv. Det blir ett besök å det snaraste! Öppet må-fre 10-18 och lörd 11-15.
 
TV: Fredagskvällar viks numera till brittiska serien Shetland som bygger på Ann Cleeves böcker. Serien i åtta avsnitt startade förra veckan. Varje mordfall tar två avsnitt vilket ger lagom lång tid att vänta på upplösningen. Ikväll avslutas alltså förra veckans fall. När jag nämnde den här serien tidigare trodde jag att alla avsnitt handlade om ett och samma mordfall men som min trogna läsare Inger berättade är så inte fallet. Bra! Och stort tack för infon! :) Så sätt igång SVT 1 kl 22.00 ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0