Keramik

[Foto: Hemmakatten]
 
Jag besökte galleri och butik Sintra under helgen. Där stötte jag på en för mig ny keramiker Marianne Hallberg. Inte för att hon är ny inom gebitet, nej 35 år har hon ägnat till att forma leran till fina former. Inspirationen kommer lite varstanns och hon tecknar alltid sina mönster för hand med papper och penna innan de överförs till det mjukare materialet. Kollektionen i vitt och blått känns fräsch och som en kombination mellan 50-tal och nutid. Tankarna går till emalj och praktiska köksprylar. Vardagsföremål i omtolkning och ny gestaltning. Lekfullheten är påtaglig. Nu med en ny modern twist och framför allt i annat material; den obändiga leran som ska tämjas till bestående vackra objekt. Marianne Hallberg är en ny favorit!
 
© COPYRIGHT 2015 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, fråga gärna först men kom framför allt ihåg att ange källa och länka till Hemmakatten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0