Floris

[Foto: Hemmakatten]
 
Denna måndag startar jag med en stor kopp god Earl Grey i nya muggen Floris från Rörstrand. Floris är ett ganska nytt tillskott till Ostindia-servisen som är lite ymnigare i mönstret med de många blå blombladen. Koppen fyndades i IIttala Outlet-butiken igår. Jag har muggar så det räcker och blir över här hemma men ibland är det roligt att fylla på förrådet ändå. Duken är second-hand, likaså skärbräda och vas. Servetter med fransk text Violette Flore från Mio. Jag ska läsa vetenskapliga artiklar och förhoppningsvis påbörja min uppsats. Borde varit klar den här veckan men det kommer behövas mer tid. Nåväl, så kan det bli ibland, men det innebär att jag måste sätta fart. Ha en bra start på veckan!
 
[Foto: Hemmakatten]
 
© COPYRIGHT 2014 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, fråga gärna först men kom framför allt ihåg att ange källa och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Karin

Håller med, man kan aldrig få för många.. jättefin!

2014-10-01 @ 03:18:14
URL: http://karinocholiven.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0