Eftermiddagspaus

[Foto: Hemmakatten]
 
Det är plugg som står på agendan den här helgen. Har en hel del böcker som jag behöver läsa igenom och hitta bra information till en uppsats som jag ska skriva. Just nu brottas jag med att avgränsa ämnet så pass att det ska bli hanterbart och lättare att skriva om. I avgränsningen ligger geniet som min handledare uttrycker det, vilket var väldigt bra sagt. Det ligger mycket i det. Men en bra ingång till ämnet, en hypotes, eller ett fåtal frågeställningar, blir det lättare att rikta in sig både i det man läser och det man så klart sedan skriver. Målet är att försöka ringa in det den här helgen, läsa på ämnet för att kunna komma igång med produktionen av texten snart (veckan som kommer!). Dock behöver man ju ta sig pauser emellanåt. Och det gör jag allt som oftast med en kopp te, gärna utomhus om vädret tillåter. Idag blev det också en god pistagebulle till. Det gav energi att orka några timmar till. Ha det gott!
 
© COPYRIGHT 2014 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, fråga gärna först men kom framför allt ihåg att ange källa och länka till Hemmakatten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0