Söndag

[Foto: Hemmakatten]

Så var det söndag igen. Mina dagar ser ungefär likadana ut just nu oavsett om det är vardag eller helg. Studentens dilemma? Jag pluggar och skriver på  min uppsats flera timmar varje dag och dagarna går ihop. Har inte varit "ledig" en hel dag på flera veckor. Behöver få färdigt den där uppsatsen helst till tisdag då tentaperioden börjar med inläsningstid inför kommande tenta. Det är en hel del material som ska läsas in, förstås och helst lagras i minnet. Hade varit skönt att få uppsatsen ur världen så att jag enbart kan koncentrera mig på tentaplugg nästa vecka. Uppsatsen hänger som ett ok över axlarna, ibland känns det kul, men vissa stunder är jag så trött på den att jag bara vill slänga allt. Men, men. Det gäller att hålla ut och slutföra nu. Kanske är jag för överambitiös och tar med för mycket... Har i alla fall bestämt att jag ska unna mig något riktigt fint när den är färdig! :) 
 
Dagen började i alla fall med en god frukost. Några av blommorna på balkongen har klarat sig fint. Nu är det dags att ta sig en ny kopp te och skriva. Ha det gott!  
 
[Foto: Hemmakatten]
 
© COPYRIGHT 2014 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, fråga gärna först men kom framför allt ihåg att ange källa och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Emma Grann Fotografi

Så fina blommor!! :)

2014-10-12 @ 15:02:28
URL: http://emmagrannfotografi.blogg.se/
Postat av: elin

jag har en likadan mugg :D

2014-10-12 @ 20:55:16
URL: http://mattilas.webblogg.se
Postat av: My Fredblad

Usch då... Blir så enformigt när ens dagar börjar se ut så! Men det är bara att ståut, snart är det över! Vad är det du pluggar till?

2014-10-12 @ 22:31:16
URL: http://fredblad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0