Fredagsfavoriter

Inredning: Vad lätt det är egentligen att själv piffa upp detaljer där hemma med lite färg. (Och en hel del kreativitet och tålamod kan jag tänka mig.) Men ändå. Vilken effekt det blir att måla ett prydnadsföremål, en kruka, ljusstake eller stol i en härlig nyans; guld, rosa eller klassiskt vitt eller svart! I detta fall är det Mormorsglamour som har målat i metallfärger.
 
Mat: Kärt barn har många namn. jag säger inte mer än så... Chokladbollar är en klassiker som är enkla att göra för hela familjen. Men vill du testa några nya (vuxen)varianter så besök Bydiadonna. Hon utgår från ett nyttigare grundrecepet gjort på dadlar, hasselnötter och mandel. Därefter tillsätts olika smaker: kokosflingor, lakritspulver eller hasselnötskross beorende på vad man är sugen på.
 
TV: Helt onödligt egentligen att börja titta på en tv-serie i 15 delar som pågår mellan kl 23-00 varje måndag till torsdag. Men jag har fastnat i amerikanska serien Hostages, ett gisslandrama om en familj som hålls fångna av en FBI-agent och där mamman i familjen, tillika skicklig hjärtkirurg, ska operera presidenten. Upplagt för komplotter, intriger och förvecklingar. Man behöver inte vara sitt skarpaste jag för att följa med utan det kan surra i bakgrunden. Dylan McDermott går dock igenom rutan rejält. 
 
Mode: Höstens snyggaste jacka? En skön jacka till hösten är ett måste. Den här bruna halvlånga varianten i boucléstruktur med metallknappar kommer från Lexington. Skulle vara snygg till jeans och matcha de bruna stövlarna väldigt fint.   
 
Musik: Här kommer en riktig rökare med Aretha Franklin från ett bejublat framträdande hos David Letterman tidigare i september. En cover på Rolling in the deep/Ain´t no mountain. Vilken röst hon har. Fortfarande. Över 70 och still going strong. Imponerande. 
 
© COPYRIGHT 2014 Hemmakatten

Kommentarer
Postat av: Inger

Gillar din nya kategori Fredagsfavoriter, med lite av varje. Ha en fin helg. Där jag bor är det riktigt höstrusk med regn och blåst och skönt att vara inne och tända en brasa och läsa en bra bok.

2014-10-24 @ 16:25:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0