Bubblan

[Foto: Hemmakatten]
 
Inget nytt under solen denna dag.
Är inne i bubblan, uppsats- och pluggbubblan.
Te, te, te.
Choklad.
Korrekturläsa.
Skriva lite nytt.
Lite mer te.
Vill hyra in en konsult.
Börjar bläddra i en tidning. 
Tar mig i kragen.
Försöker få till en röd tråd.
Skriver an bra slutsats.
Känner mig smart.
Får inte till en bra sammanfattning.
Känner mig inte lika smart.
Tar en alvedon mot bultande huvudvärk.
Funderar på vad jag ska belöna mig med när jag är klar.
Suckar och fortsätter skriva.
Hittar stavfel.
Blir trött.
Kanske även stavningskontrollen är trött.
Ser ändå ljuset i tunneln.
Bara några timmar till...
Nu jäklar!
Hoppas blir klar och komma ut ur bubblan snart.
 
Ha en fin dag så hörs vi snart igen!
 
[Foto: Hemmakatten]
 
© COPYRIGHT 2014 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, fråga gärna först men kom framför allt ihåg att ange källa och länka till Hemmakatten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0