Fredagsfavoriter

Inredning: Julen börjar närma sig. I alla fall när men tittar i butiker och i tidningar. Sköna hem bjuder på inspiration till hur du kan pynta hemma med enkla medel. I detta fall ta in några fina kvistar och slingra runt ljushållare. Lätt att härma och göra själv. 
 
Mat: Grönkål är väldigt nyttigt. Själv är jag inte överförtjust i smaken men den går att krydda bort och minska ner med andra ingredienser. Här är det en fräsch stekt grönkålssallad med rödlök och vitlök används som tillbehör till ugnsstekt lax och pesto. Fylld av järn och vitaminer.
 
Mode: Mango har många snygga och söta klänningar. Även om det har blivit kallare ute så kan man ju fortfarande ha klänning på sig. Med varma stumpbyxorm, stövlar och kofta kommer man långt. Och allt blir ju lite roligare med färg så klänningen till höger är en av mina favoriter just nu!
 
Resor: En resa till värmen är alltid en favorit i min bok. Varför inte passa på att fynda en resa till Kanarieöarna. Det är runt 25 grader varmt i november, det bjuds på sol, bad, god mat och avkoppling. Fungerar alltid oavsett tid på året men särskilt nu när det börjar bli kallare och mörkare.
 
Allmänt: För övrigt är det mycket alvedon, c-vitamin och te som gäller för mig nu. För att bota ont i halsen som tyvärr allt för ofta kommer som ett brev på posten efter träning. Men det är bara att vila och ta det lugnt. Och spetsa drycken med ingefära coh citron. Bilden kommer härifrån.
 

Inredning: Det inleddes med inredning och jag avslutar med detsamma. En favorit som hängt med länge. Danska formgivaren Mogens Lassen tog fram Kubus 1962 och håller definitivt fortfarande. Nu i läcker kopparvariant.
 
© COPYRIGHT 2014 Hemmakatten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0