Odla egna tomater

[Foto: Hemmakatten]
 
Här kommer ett tips på hur du kan odla dina egna tomater. Jag tog körsbärstomater som jag  skar i skivor och lade i en kruka med planteringsjord (det finns även grönsaksjord i trädgårdsbutiker). Alternativt att du sår i planteringskärl som finns på bilen nedan (från TGR). Det är bara att lägga skivorna på jorden. Täck sedan krukan med gladpack så att det blir tätslutande. Se till att det finns tillräckligt med utrymme mellan jord och plast så att tomaterna kan gro. Jag lät sedan krukan stå i mitt soligaste fönster inomhus och efter en vecka hade de givit skott så pass mycket att jag tog bort gladpacken. Nu får plantorna stå lite till innan det är dags att plantera i större kruka och ställa utomhus. Jag har en kruka redan på balkongen från tidigare test. När plantorna är större ska de planteras antingen i en riktigt stor kruka eller i grönsakslandet. Och så hoppas jag på resultat! :) Se till att det är soligt bara. Vill du odla dina egna tomater är dette ett lätt sätt. Det är också en rolig aktivitet att göra tillsammans med barn.
 
[Foto: Hemmakatten]
 
© COPYRIGHT 2014 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0