Ljuvliga syren

[Foto: Hemmakatten]
 
Under min morgonpromenad idag kunde jag inte motstå att plocka med mig några syrenkvistar. Det stora syrenträdet växer fritt i skogen jag tänkte att det måste vara ok att ta med sig. Buketten fyller just nu rummet med sin underbara doft. Syren är en av mina favoriter. Det är tidig blomning i år, måste vara den varma period vi hade runt påsk. Annars finns ju uttrycket mellan hägg och syren för att benämna den period under tidiga vår och försommar som är just mellan då häggen och syrenen blommar. Som jag minns det brukar syrenen blomma lagom till skolavslutningen i början av juni. I år ville den inte vänta och det är jag glad för... Placerade i en vacker glasvas som jag fyndat på Myrorna pryder de ljuvliga blommorna nu hemmet. Stenarna har jag köpt hos Biddevind på Käringön men många inredningsbutiker har liknande numera. Ha en skön dag!
 
[Foto: Hemmakatten]
 
© COPYRIGHT 2014 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0