Dagens stilleben

[Foto: Hemmakatten]
 
Dagens stilleben är en grupp jag gjorde i ordning i helgen och som är en del av trädgårdsprojektet. Den lilla stenlagda framsidan behövde livas upp. Sagt och gjort så samlade jag ihop en zinktrio med planteringar. Det är solläge på denna plats så jag hoppas att tomatplantan, lavendeln och hortensian ska trivas. Hortensian står i en stor zinkhink med handtag från Mio. Den har ett textiltryck på ena sidan med en fjäril men just nu tycker jag det passar bättre med bara ren zink. Lavendeln står i en lite mindre zinkhink från PB Home. Den minsta krukan är ett secondhand-fynd från Reningsborg som ska bytas ut så småningom, tycker inte att den är helt hundra men får duga så länge. Den lilla ljuslyktan kommer från Mio, som även har den i en stor maffig variant som jag verkligen gillar. Tycker i alla fall att det blev lite mer liv på stenplatsen nu med blomster och grönt.
 
[Foto: Hemmakatten]
 
© COPYRIGHT 2014 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0