Nu blommar det!

[Foto: Hemmakatten]
 
Jag sådde luktärter i början av maj. Först anlade jag en liten rabatt, dvs grävde upp jord och körde till staketet och lade ut i en lång sträng, ca 1 dm bred, som sedan kantades med små stenar. Luktärtfröna lades i blöt ett dygn innan jag sedan planterade dem i jorden med ca 5 cm mellanrum. Nu blommar de i all sin prakt i olika härliga färger. Har ännu inte tagit in dem och satt i vas eller prytt efterrätten med men det är bara en tidsfråga. Den här klätterblomman är perfekt vid ett staket då den blir minst 50 cm hög. Så nu är staketet ännu finare...
 
[Foto: Hemmakatten]
 
© COPYRIGHT 2014 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0