Närproducerat

[Foto: Hemmakatten]
 
Jag är nybliven entusiast vad gäller att odla själv. Men det är för att jag har fått möjlighet till det den här årstiden. Ett grönsaksland där jag kan plantera och odla utifrån eget huvud, och självklart i samråd med ägaren av landet. :) Det växer och frodas som bara den och jag har planterat en andra omgång av sallad, morötter och salladslök som redan har börjat spira och som jag hoppas att det kommer att bli lika mycket skörd på innan det blir kallare. På bilderna syns bänken med ruccola, huvudsallad, salvia och basilika. Salvian köptes som färdiguppdriven, resten är sått från fröpåsar. Timjan i fyrkantig låg kruka har börjat blomma och det har kommit några små tomater på plantorna. Jag jublade inombords när tomatplantorna började blomma för det är ett gott tecken på vad som komma skall, och det visade sig att det kommer att bli tomater nu. Där har jag gjort allt själv från början. Kul detta!
 
[Foto: Hemmakatten]
 
© COPYRIGHT 2014 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0