Fransk semester

[Foto: Hemmakatten, Huset i Provence och dess vackra omgivning]
 
Jag längtar efter sol och värme dessa dagar. Jag tror inte jag är ensam om det. Tänker tillbaka på förra årets resor som alla gick till lite varmare breddgrader. I september tillbringade jag några sköna dagar i Provence, norr om Nice där familjen lånade ett hus. Vi gjorde utflykter till Rivieran, Ste Maxime, Nice, åkte till vingårdar, joggade, badade och hade det allmänt gott. Det fina stenhuset från medeltiden hade två stora terrasser där det var helt ljuvligt att dels äta, dels sitta i en skön solstol och läsa. Och vädret sedan. Underbart varmt, med en fläktande bris från havet emellanåt. Jag längtar redan till årets sommar och de resor som förhoppningsvis kommer. Till dess blir det några bilder från Frankrike.
 
[Foto: Hemmakatten, Huset i Provence som ligger i den gamla delen av byn som är från 11-1200-talet]
 
Bada i medelhavet vill jag göra även i år. Med dess karaktäristiska blåa färg och varma vatten. Nedan från stranden i Ste Maxime.
 
[Foto: Hemmakatten]
 
© COPYRIGHT 2014 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0