Fredagsfavoriter


Inredning: Georg Jenssens ljusstakar har fått ett modernt uttryck i trä och rostfritt stål. Vackra och tidlösa. Ellipse förtjänar helt klart en plats på årets julbord.

Böcker: Jag är nyfiken på Lottie Knutsons bok Nödrop om krishantering och kommunikation i nödläge såsom Tsusamin. Lottie gav yrket kommunikatör ett professionellt och mänskligt ansikte och jag vill gärna ta del av hennes insikter från händelsen då och hur man arbetar i krissituationer.

Mat: Gryta är alltid gott. Fisk likaså, och inte minst nyttigt. Den här fisk- och skaldjursgrytan med mättande rotfrukter tänker jag prova att laga i det närmaste. Gillar när maträtter få stå och puttra och i det närmaste klara sig själv.  Recept från ELLE Mat & Vin.
 
Växter: Jag nämnde amaryllisen häromdagen, men förstapris som julens skiraste blomma får julrosen. Här planterad i en enkel zinkhink tillsammans med murgröna och lavagrenar. Det är Ernst kreativa tappning hos Hus & Hem och jag gillar det.
 
Musik: Fredagslåten blir Stay gold med svenska exportgruppen First Aid Kit. Skön känsla i systrarnas samstämmiga sångprestationer.
 
© COPYRIGHT 2014 Hemmakatten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0