Lördag

[Foto: Hemmakatten]
 
Frukostbild från balkongen. Hittills har det varit lugna gatan den här soliga lördagen. Det blev väldigt sent igår då vi var några timmar på Kulturkalaset som pågår här i Göteborg. Kvällen inleddes med en magisk konsert med Laleh och Göteborgs symfoniker på Götaplatsen. Hon är ett väsen denna fantastiska kvinna och den klassiska orkestern bildar en perfekt fond till Lalehs poetiska låtar. Hela Götaplatsen och Kungsportsavenyn var full av människor. Jag vet inte hur många tusen som hade mött upp inför konserten, men det kändes som halva Göteborg var på plats. Efter konserten strosade vi på Avenyn och mötte sedan upp ett annat par och för att ta något gott att äta och dricka. En bra kväll som helhet. Kalaset fortsätter tills på söndag så det finns fortfarande chans att uppleva musik, aktiviteter och allehanda mat.
 
© COPYRIGHT 2014 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Liza Cornèer

Åh, påtal om kulturkalaset! Jag var också där en utan dagarna, i torsdags rättare sagt! Då min syster uppträdde där, det var roligt att se! :)

2014-08-18 @ 10:49:07
URL: http://lizasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0