Dagens stilleben

[Foto: Hemmakatten]

Det börjar ta form ett påskstilleben här hemma. Några blommor och ljus är på plats. Hittade prisvärda gula ljus på Åhléns och den söta blomman på Willys. Det gulvitrutiga bandet kommer från TGR som har en hel del bra småplock om man tar sig tid att titta.
 
Några mönstrade påskägg har jag också ställt fram. De är inte fyllda med godis ännu men det kommer. Apropå godis. Jag läste i Göteborgs-Posten att svenskarna äter 17 kg smågodis om året per person och att runt påsk säljs 6000 ton kilo godis. Otroliga mängder, inte sant! Jag erkänner att jag bidrar rejält till årets godisförsäljning. Jag har köpt hem alldeles för mycket. Tanken är att några påskägg ska fyllas och ges bort. Nu hoppas jag bara att det finns något kvar i godispåsen när det är dags att ge bort äggen... Förvinnande gott!
 
[Foto: Hemmakatten]
 
© COPYRIGHT 2014 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0