Moodboard

[Foto: Hemmakatten]
 
Jag upptäckte precis att dagens tema hos Fabriken är moodboards och det gillar jag. Jag ser ofta vackra eller inspirerande bilder, foton, vykort, typsnitt, färger eller former som jag skulle vilja placera tillsammans på ett moodboard. Ofta blir ju de små stilleben man gör hemma ett moodboard i miniformat, eller att dukningen till middagen får ett visst tema eller färg. Men ett "riktigt" moodboard dvs alla dessa fina urklipp uppsatta på en anslagstavla eller liknande har jag inte här hemma. Det skulle jag vilja ha. Såg tidigare i veckan en begagnad anslagstavla för några ynka kronor på Erikshjälpen och stod och höll i den för jag lockas så just av tanken att göra inspirationen med synlig här hemma. Men att ta med detta stora ting på en cykel utan pakethållare var tyvärr inte att tänka på. Men nästa gång! Tills jag har en utpekat plats att ha mina kommande moodboards på får några inspirerande kompositioner med ljus och keramik i färger och former jag gillar från butiken Market 29 fungera istället.
 
[Foto: Hemmakatten]
 
© COPYRIGHT 2013 Hemmakatten
Mina texter & bilder får ej kopieras eller användas utan mitt tillstånd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0