Godsaker

[Foto: Hemmakatten]
 
Jag var ju en sväng till Provence för några helger sedan och fick med mig några godsaker hem vilket alltid är trevligt. Vinflaskorna kommer från två olika vinhus som vi besökte under en dag. Det gick att få smakprov men jag avstod då det var ganska tidigt på dagen. Rosévinet Le Prestige var bästsäljaren hos vinkooperativet Taradeau, så ett sådant åkte ner i shoppingkorgen. Jag fick även med mig ett rött vin därifrån. Och från det andra stället, Vinhuset Les Arcs, blev det ett prisbelönt vin från trakten (Les Arcs), från Chateau Les Apiès. Det har jag smakat och jag önskar att jag hade fått plats med fler flaskor i resväskan. Sedan blev det lite smått och gott från matbutiken; en olivolja, Herbes de Provence (rosmarin, basilika, timjan, mejram, oregano) samt favoritfyndet: en blandning mellan majonnäs och dijonsenap. I samma tub! När kommer det till Sverige, jag hade blivit storkonsument! :)
 
[Foto: Hemmakatten]
 
Någon dag ska jag ta mig tid att visa bilder från Provence, det var några riktigt härliga dagar i sommarvärmen.
 
© COPYRIGHT 2013 Hemmakatten
Mina texter & bilder får ej kopieras eller användas utan mitt tillstånd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0