Bilder

[Foto: Hemmakatten]

Några glimtar från lördagen som delvis bestod av några timmar på stan. En second hand-runda till Myrorna och Ebbe & Haldis (Vallgatan 1) där jag fyndade några pocketdeckare. Vidare till IEMS där en födelsedagspresent inhandlades och därefter höstens modemåste: ett par svarta byxor som inte är ankellånga utan faktiskt når ända ner till hälen vilket verkar vara svårt att hitta i butikerna. Någon som har tips på bra? Det blev i alla fall ett par svarta jeans från Lindex men jag är inte 100% nöjd så det där med öppet köp känns som en bra utväg efter mer provande och funderande. Rätt utmattad efter allt byxprovande landade jag för en kopp te på Ahlströms konditori. Krafterna återvände sakta och jag strosade sedan hem genom staden och njöt av höstdukningen hos Villeroy & Boch samt blomsterprakten hos Aveny Blommor. Väl hemma blev det en klassisk meny på tallriken bestående av klyftpotatis, marinerad fläskfilé och bearnaisesås och en rolig film på tv; Dinner for Schmucks med Paul Rudd och Steve Carell som faktiskt fick mig att skratta högt flertalet gånger. Allt som allt en skön lördag i strålande väder. Och en hel dag kvar på helgen. Härligt.
 
[Foto: Hemmakatten]
 
© COPYRIGHT 2013 Hemmakatten
Mina texter & bilder får ej kopieras eller användas utan mitt tillstånd.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0