Lilja forever

[Foto: Hemmakatten]
 
Vacker, ståtlig, praktfull. Där har vi liljan i ett nötskal. Fick en bukett för ett tag sedan och den har stått sig länge nu. Sprider väldoft och pryder köksbordet. Blir glad varje gång jag ser de stora vita vackra kronbladen. Jag rekommenderar att man tar bort de bruna ståndarna/pistillerna efter ett tag för när dessa kommer i kontakt med textil eller ytor ger de fläckar som är svåra att få bort.
 
Ledig idag. Otroligt skönt. Känner fortfarande av sviterna av förkylningen  men ska förhoppningvis testa mina nya cykelskor på en lugn runda. Ha en fin onsdag!
 
[Foto: Hemmakatten]
 
© COPYRIGHT 2013 Hemmakatten
Mina texter & bilder får ej kopieras eller användas utan mitt tillstånd.

Kommentarer
Postat av: Inger

Jag gillar vita blommor och särskilt liljor som doftar.

2013-11-16 @ 11:57:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0