Liseberg

[Foto: Hemmakatten]
 
Stora delar av gårdagen tillbringades på ett stekhett och fullknökat Liseberg med syskonbarnen. Men vad roligt det är att tillbringa tid med de små. Vi röjde runt i Kaninlandet och det nybyggda lekhuset med gångbroar, rutschkanor och tunnlar, tittade på den roliga trollerishowen Magiska fullträffar 3 (!) gånger, åkte Kaninresan, radiobilar och spelade på choklad- och kramhjul. Inga vinster tyvärr men ett säkert kort är alltid Fiskdammen. Där blir det napp varje gång...
 
Men det häftigaste intrycket på småkillarna stod inte Lisebersbesöket för utan titten in i mitt cykelförråd där de fick se min cykel. De fick inspektera, klämma och känna. Det "ooh-ades" och "aah-ades" när jag berättade om de 27 växlarna och de fick prova de två handbromsarna. De var nog en smula imponerade. Men så får man även höra sanningen från barn: "Varför är cykeln så smutsig?" var en fråga som kom ganska så omgående. Ehmm, det blir till att putsa upp den vita springaren inför nästa visning...
 
[Foto: Hemmakatten]
 
© COPYRIGHT 2013 Hemmakatten
Mina texter & bilder får ej kopieras eller användas utan mitt tillstånd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0