Ljus

[Foto: Hemmakatten]
 
Är det något jag törstar efter just nu så är det ljus. Dagsljus. Det blir tyvärr inte många minuter utomhus om vardagarna och det känns inte bra. Måste försöka få till mer tid i dagsljuset. För att orka med den här årstiden. Jag blev så bortskämd nu under resan av både ljus och värme. Bilderna av de långsträckta sanddynorna och solen finns kvar inom mig men jag märker att jag behöver fylla på den dagliga ljusdosen mer. Hur gör du för att "orka" den här årstiden? 

Imorgon är jag ledig och det kommer vara prio ett att komma ut i ljuset. Det som lyser upp lite extra ändå inomhus är alla ljuskällor i form av adventsljusstakar och stjärnor. Min favorit är den här ljusstaken - Julius - som pryder skåpet Snö från Asplund. Det är nog det finaste jag har här hemma. Har dock redan ändrat på skåpet sedan den här bilden togs och bytt ut Cult-ljushållarna till höger till mer strikta vintervita från Reijmyre. Ändra är ju så kul! Ha det gott!
 
© COPYRIGHT 2013 Hemmakatten
Mina texter & bilder får ej kopieras eller användas utan mitt tillstånd.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Fint ljus:) Johanna

2013-12-04 @ 20:41:55
URL: http://www.missfixtrix.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0