Tisdag på stan

[Foto: Hemmakatten]
 
Det blev en kort sväng på stan efter jobbet idag. Först Myrorna för att leta efter en specifik sak att ge bort men det fanns tyvärr inte, sedan en runda på inredningsavdelningen på Åhléns. Det fanns en hel del fin textil, särskilt kuddar i härliga mönster och färger. Och så en ny vackert mönstrad medelhavsinspirerad porslinsserie som jag verkligen tycker om. Särskilt det stora runda keramikfatet. Perfekt som uppläggningsfat till en god sallad.
 
[Foto: Hemmakatten]
 
Sedan lockade det fina vädret så mycket så det blev en utomhusfika på nyrenoverade Evas Paley på Avenyn. Lika trevligt som vanligt att träffa tjejerna. Och jag försöker njuta av de fina kvällar som fortfarande erbjuds nu i augusti. Vad gäller fikat hade jag önskat att caféägaren hade lagt ner lika mycket intresse på maten som på inredningen. Det stenugnsbakade brödet var mycket gott, men kycklingfyllningen med parmesanröra var försvinnande liten. Några få ynkliga små kycklingbitar, tre smala tomatskivor och några salladsblad. För 70 kronor. Nej, bättre kan ni Evas Paley. Läget är inte allt. Man måste få valuta för pengarna när det gäller förtäringen också.
 
[Foto: Hemmakatten]
 
© COPYRIGHT 2013 Hemmakatten
Mina texter & bilder får ej kopieras eller användas utan mitt tillstånd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0