En artist som Darin

[Foto: Skärmdump från tv4play.se]
 
Det är så roligt att Darin är med i årets omgång av Så mycket bättre. Så att fler upptäcker hur duktig han är, både musikaliskt och sångmässigt. Han är verkligen en expert på att leverera poprökare, nu senast Olle Ljungströms En apa som liknar dig. Och covern på Pugh Rogefeldts Stockholm gick inte av för hackor heller. Kul att hans begåvning syns och får blomma. Och hans röst är bättre än någonsin! Jag tycker att han är den klarast lysande stjärnan i den här omgången!
 
Det är väl ingen hemlighet att jag har gillat Darin sedan han först var med i programmet Idol för åtta år sedan och jag har hållt fast vid min faiblesse sedan dess. Och jag tycker att han går från klarhet till klarhet. Från melodifestivalen till samarbete med internationella topproducenter. Han är inte en artist som tar stor plats i tv-sammanhang eller i skvallerpressen. Och det är bara positivt. En viss blyghet verkar prägla hans personlighet, och kanske också försiktighet, och det är faktiskt uppfriskande på sitt sätt. Han låter musiken tala. Även om jag tycker att det glimtar till emellanåt med humor och avslappnad spontanitet. Så det blir dagens musiktips; Darin i alla dess former, och nu med särskilt fokus på hans medverkan i Så mycket bättre. Då kan det inte bli så mycket bättre. (Jo, kanske, om Orup skulle vara med. Får man hoppas på nästa år?)
 
© COPYRIGHT 2012 Hemmakatten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0