En vanlig tisdag


[Foto: Hemmakatten]

Ibland är tisdag bara en helt vanlig tisdag har jag läst någonstans och det uttrycket gillar jag. Igår var en sådan dag. Inte helt vanlig när det gäller vissa områden men i ett försök att bibehålla lugnet och njuta av värmen mötte jag upp en vän efter jobbet och vi tillbringade en härlig stund i solen. Med utgångspunkt från Järntorget höll vi oss inom en radie av 200 meter (Haga). Mer behövs inte för att få tillgång till livets goda. Gott om pubar, restauranger och butiker. Jag beundrade blomsterprakten hos Blomsterkrukan. Därefter blev det en tur till inredningsbutiken Haga Hem och en fika på Le Petit Café som ligger mittemot. Det gassade och var underbart svettigt varmt i solen. Sedan en promenad genom staden innan det var dags att ge sig hemåt och titta på ESC. Av delfinalens många dåliga musikbidrag tycker jag att Ungerns låt står ut. Men just nu känns det som om Loreen ska kamma ihop hela konkarongen. Låten är fantastisk, och hon är ännu bättre. Det var i alla fall min vanliga tisdag. Och idag hoppas jag på en bättre onsdag.




[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2012 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Karin

Vilken härlig dag!

2012-05-23 @ 14:18:13
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Helena

Jag tycker det låter som en supermysig tisdag!:)

2012-05-24 @ 22:04:06
URL: http://baklust.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0