Tur


[Foto: Hemmakatten]

Några dagars bloggtystnad som denna gång beror på att jag har varit med om en cykelolycka med hjärnskakning och minnerförlust som följd. Att sitta vid datorn är tröttande och jag ska inte göra det så mycket under några dagar. Ville bara titta in och lägga en hälsning. Och säga att jag är så himla glad att det slutade som det gjorde. Jag har haft otrolig tur. Mörbultad, öm och skrubbsår, men inga benbrott, inga inre blödningar, och framför allt - det viktigaste jag har - min hjärna - har klarat sig. Hade jag inte haft cykelhjälm hade det kunnat sluta hur som helst. Det finns någon där uppe som är med.

Nu tar jag det i alla fall lugnt några dagar. Fikar lite, vilar för att bli av med huvudvärken och bara försöker landa igen. Och ta in vad som har hänt. Det lilla jag nu kommer ihåg. Men så kan det tydligen vara. Att man inte får tillbaka minnet kring olyckan. För mig är stora delar av dagen borta även om vissa fragment börjar återvända. Jag är i alla fall tacksam för att det har gått så bra som det ändå gjorde och uppskattar allt som fungerar i tillvaron, och människor som gör mitt liv bättre. Det är en värdefull tankeställare. Det gäller att försöka behålla rätt fokus även när det känns tungt. Eller som en god vän brukar säga: "Jag är bara glad att jag får vara med!". Det förhållningssättet ska jag försöka bibehålla framöver.



[Foto: Hemmakatten]

Smältande god mandelcroissant från Le Pain Francais helar vilken kropp och vilket sinne som helst. Ligger på ett rosenfat från Miljögården.

© COPYRIGHT 2012 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Inger

Skickar en massa krya-på-dig hälsningar. Hoppas du snart är pigg och kry igen. Bra med cykelhjälm. Har saknat dina blogginlägg.

2012-06-12 @ 22:46:56
Postat av: Helena

Usch så otäckt!!! Tack och lov att du klarade dig så bra utan att få bestående skador. Var rädd om dig nu och krya på dig! Kramar:)

2012-06-12 @ 23:00:55
URL: http://baklust.blogg.se/
Postat av: Karin

Men fy vad hemskt! Tur att det inte gick värre

Kram

2012-06-13 @ 10:50:38
URL: http://karinolofsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0