Till minne

[Foto: Hemmakatten]
 

Om kvällarna tänder jag ljus för att minnas och skicka en tanke till min gammelmoster som gick bort i helgen. Slutet blev svårt. Hon fick i alla fall ett långt liv med ett långt och lyckligt äktenskap. Men tillbringade de många sista åren som änka med en stor saknad efter mannen i sitt liv. Jag har fina minnen av B. Alltid piffig, alltid korrekt och alltid nära till ett leende. Ordning och reda. En fena på att baka goda kakor. Reslysten, nyfiken och hängde med i sin tid. Gillade att prata om det som varit, delade med sig av gamla minnen. Uppskattad bland sina väninnor. Alltid hälsningar på födelsedagar och jular. Alltid vinst på gåvolotterna. En viktig länk till historien och kära morföräldrar. Höll humöret uppe trots sviktande hälsa.  Slutet kom snabbt. Och blev smärtsamt. Jag hoppas du har det bättre nu.

 
[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2012 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Cissi

Livets gång är sorglig ibland, men hoppas hon har det bra nu med mannen....

2012-06-27 @ 12:40:59
URL: http://cissileandersson.blogg.se
Postat av: Helena

Vad fint skrivet!

2012-06-27 @ 20:23:37
URL: http://baklust.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0