Plingsulli


[Foto: Hemmakatten]

Bakom namnet Plingsulli döljer sig en kreativ kvinna vid namn Ulrika Gustafsson. Jag föll för hennes söta brickor under mässan Julform på Röhsska museet i december. Ulrika har gått på HDK - Högskolan för Design- och Konsthantverk och där utvecklat sina tankar och färdigheter kring färg och form särskilt när det gäller mönster och textila tryck. Färglycka och lekfullhet är några av hennes ledord och det märks. Brickornas ibland naivistiska motiv med en humoristisk grundton och de vackra rosorna, som ändå inte är allt för stiliserade utan strävar mot en mer fantasifull form. Det slår an en sträng hos mig. Jag tror vi kommer att höra mer om Plingsulli helt klart!


[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2012 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Karin

Vilka fina!

2012-01-13 @ 11:56:56
URL: http://karinolofsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0