Fönstershopping

Butiken Casa Linné i Göteborg

[Foto: Hemmakatten]

Skyltfönstret hos butiken Casa Linné i Göteborg väcker för det mesta mitt habegär. Gårdagens titt var inget undantag. Casa Linné är en butik som har det mesta av det bästa vad gäller produkter från PB Home. Det är den franska lantliga stilen som dominerar med träslag i vitt och svart, många fina detaljer i metall och fattigmanssilver, glas och trä i skålar, ljuslyktor, ramar, hyllor och fina sideboards. Och inte minst vackert vågat vitt porslin, och ljuvliga stilleben med doftljus och silverskålar. Jag hade lätt kunnat möblera mitt hem med bara sortimentet från Casa Linné! Men många gånger är det lika trevligt att titta i skylten, gå in i butiken, drömma och möblera i fantasin. För drömmar mår man bra av. Oavsett om det uppfylls eller inte!




[Foto: Hemmakatten]

Och så några närbilder på fina detaljer som gärna hade fått flytta hem till mig!


[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2012 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!


Kommentarer
Postat av: Barnens Hjältar

Tjusiga inedningsdetaljer. Är det den butiken som ligger högst upp på Linnégatan?

2012-01-20 @ 10:51:35
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Cissi

Fönstershopping känns som det ända man har råd med till nästa (efterlängtade) lön kommer, samma sak varje år i januari ;)

2012-01-20 @ 13:11:26
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: Sofia

Det såg ut att finnas en hel del som jag gärna hade haft här hemma.

2012-01-21 @ 17:47:38
URL: http://www.intheheadofs.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0