Röda signaler

Marimekko Klara by Sweden

[Foto: Hemmakatten]

Idag blir det rött för hela slanten. En uppiggande och härlig färg som platsar i hemmet fler dagar än kring jul. Jag har plockat in allt fler röda detaljer i inredningen och mer lär det bli. Mycket inspiration fick jag idag under mitt besök i Marimekko-butiken vid Masthuggstorget i Göteborg: Marimekko by Klara of Sweden. En färgfest som heter duga. Butiken har både husgeråd, brickor, tyger, väskor och klädesplagg från det berömda finska formgivarmärket. Klassiska mönster som är både retro och trend på samma gång. Underbara färgkombinationer som man aldrig tröttnar på. Se och njut! :)



[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2012 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Inger

Härliga färger som gör mig glad och påminner om sommar.

2012-02-06 @ 07:10:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0