Fika + shopping = sant

Espresso House på Kungsgatan 39 i Göteborg
[Foto: Hemmakatten]

Jag har upptäckt ett nytt fikaställe. För ett tag sedan när jag och en vän strosade på stan och besökte Hemtex här i Göteborg visar det sig att det har öppnat inte bara ett utan två café i anslutning till butiken. På ena sidan mot Vallgatan ligger nu i butikens entré en salladsbar, och i andra änden av butiken mot Kungsgatan har Espresso House tagit plats. Trevligt! Och ett smart sätt att få in mer folk till butiken tycker jag. Ena stunden står man och rotar bland bäddtextilier, och i nästa sitter man vid ett cafébord och tar en paus. Enda minus så här års är att det blir en aning dragit från entrédörrarna. Men annars - tummen upp för konceptet!

© COPYRIGHT 2012 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0