Aptitretande


[Foto: Hemmakatten]

Fastän jag själv sitter och mumsar på en väldigt god och rejäl frukost med bake-off ciabatta, där den ena halvan har min favoritkombo fransk senap/majonnäs, rökt skinka och tomat, kan jag inte låta bli att känna mig sugen på det som visas på tv. Per Moberg i högform framför sin utomhusgrill i storleksordning utomjordiskt tefat där han grillar skivad råstekt potatis, en stor köttbit och gör smältande kryddsmör. Det ser oerhört aptitretande ut och jag hade lugnt kunnat äta av denna måltid också. Nu direkt! :) Jag tycker att "Vad blir det för mat" är ett av de trevligaste matprogrammen för tillfället. Alltid smakrik mat, stora manér i köket och humor med självdistans från Mobers sida. Och inte minst en genuin kärlek för matlagning och mat. En lyckad kombination och ett framgångsrecept för underhållande tv.

Snart är det dags att ta tag i denna dag på riktigt. Några praktiska göromål står på agendan, möjligtvis också en fyndartur på stan och sedan träffa en tjejkompis "på lokal" vilket jag ser fram emot. Tjejsnack över ett glas vin eller en kopp te är bland det trevligaste som finns.


[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2012 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Inger

Alltid lika inspirerande att kolla in på din blogg.

2012-02-11 @ 13:21:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0