Vitt

[Foto: Hemmakatten]
 
Det har bjudits på en riktigt vit vinterdag i Göteborg idag. Snön har singlat ner från skyn och det är bitande kallt. En sådan där dag där kölden nyper hårt i kinderna och luften isar i strupen. Men jag gillar det. Ordentligt påklädd bara så är det rätt härligt att promenera och uppleva kylan. Tankarna blir på sätt och vis klarare. Och vackert är det. Lika vitt som det är ute blir det inomhus på vissa ställen. Några hyacintplanteringar är på plats och mer lär det bli så småningom...
 
En sådan här dag passar det mer än bra att lyssna på Darin och hans tolkning av låten Magdalena (livet före döden). Gillar särskilt strofen: "Visst händer det att jag tänker på dig ibland. Och jag vet att framtiden är vår. Kan inte hjälpa saknar dig ändå.Visst händer det att jag tänker på dig ibland. Och alla nätter som jag väntat. Hjärtat fortsätter efter din längtan...Du har fått ditt liv så lev det!"
 
[Foto: Hemmakatten]
 
© COPYRIGHT 2012 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!
 

Kommentarer
Postat av: Inger

Underbara vita hyacinter i jättefina krukor. Gillar vita blommor väldigt mycket.

2012-12-03 @ 22:52:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0