Utslagen

[Foto: Hemmakatten]
 
Amaryllisen jag fick dagen innan julafton av familjen håller på att slå ut. Den är bedövande röd och vacker. Något annat som är utslaget är jag. Värk i hals och kropp och huvudet är tungt. Känns som jag skulle behöva sova en vecka efter den senaste tidens sömnbrist. Det är väl det som sätter sina spår nu. Blir att ta det mycket lugnt idag och kurera sig. Jag vet inte hur jag ska göra med middagen med en tjejkompis ikväll. Får se om alvedon och te kan hjälpa. Vore trist att behöva ställa in.
 
© COPYRIGHT 2012 Hemmakatten
Mina texter & bilder får ej kopieras eller användas utan mitt tillstånd.

Kommentarer
Postat av: Inger

Jättefin amaryllis. Jobbigt att vara förkyld. Krya på dig.

2012-12-28 @ 09:38:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0