Mod

[Foto: Hemmakatten. En av sommarens höjdpunkter i Bua, 2012]
 
Mitt 2013 kommer att handla om mod. Mod är inte avsaknad av rädsla utan mod är att vara rädd men ändå fortsätta våga framåt. Fortsätta våga utmana sig själv. Våga göra det där lilla extra. Även om man inte vet hur det kommer att sluta. Även om man känner sig osäker. För att belöningen blir så givande. Bara det att man vågar ta steget är en belöning i sig. För det är ju trots allt så, att man ångrar sällan det man gör, bara det man inte gjorde.
 
Bara en sådan enkel sak som att våga bada bland tång. Kliva ner i det mörka vattnet med sjögräs och tång slingrande runt fötterna. Rysningar... Men jag vågade och jag gjorde det! :) Jag kom över en tröskel och jag tänker komma över många fler under 2013!
 
Hoppas i alla fall att du får ett fint bokslut. Jag hoppas på ett nytt och bättre 2013. Jag ska i alla fall göra vad jag kan för att utmana mig själv och göra mitt bästa. Ha roligt och än mer försöka uppskatta det som är bra och fungerar. Uppskatta människor runt omkring mig och ta vara på de goda stunder som finns. Gott Nytt år!
 
[Foto: Hemmakatten. Mollösund 2012]
 
© COPYRIGHT 2012 Hemmakatten
Mina texter & bilder får ej kopieras eller användas utan mitt tillstånd.

Kommentarer
Postat av: Annika

Önskar dig ett Gott nytt år och en fin start på 2013.
Kram

2012-12-31 @ 16:17:13
URL: http://vikeskars.blogspot.com
Postat av: Inger

Jag önskar dig ett gott nytt år och hoppas att vi alla får ett fint 2013.

2012-12-31 @ 16:51:13
Postat av: Cissi

Vilket bra mål!

Lycka till&Gott nytt år :)

Kram

2013-01-02 @ 13:01:00
URL: http://cissileandersson.blogg.se
Postat av: Helena

Det låter som ett bra mål för 2013. Det är sant att man ångrar sig mer över det man inte vågade prova. Så samla mod och jag önskar dig ett toppenbra år på alla sätt och vis! Kram

2013-01-05 @ 13:26:40
URL: http://helenassota.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0