Julplantering

[Foto: Hemmakatten]
 
Jag gjorde en julplantering till en kollega och gav bort i veckan. Det blev uppskattat. Jag använde den hjärtformade glasskålen som jag fyndade på Myrorna och fyllde den med två grupper av hyacinter. Dekorerade med band och röda bär/svampar från Balders Hage. Jag blev faktiskt nöjd. Vad lätt det är ändå att pynta till en prisvärd penning. Och inte minst är det väldigt roligt att skapa själv.
 
Jag tittar ut genom fönstret och det snöar, blåser och är allmänt grått. Temperaturen är runt nollan så snön börjar så smått smälta. Trist, jag ser gärna att det blir en vit jul. Alla som är ute på vägarna i helgen får ta det lugnt. Det är lurigt och halt nu.
 
[Foto: Hemmakatten]
 
© COPYRIGHT 2012 Hemmakatten
Mina texter & bilder får ej kopieras eller användas utan mitt tillstånd.

Kommentarer
Postat av: Helena

Vad fint det blev med hyacinter i den hjärtformade formen. Jag hade också blivit glad över en sån fin present:)

2012-12-16 @ 22:09:39
URL: http://helenassota.se
Postat av: Cissi

Vilken fin och hyacinter som luktar så gott när dom blommor.
Det måste jag införskaffa mig i veckan :)

2012-12-17 @ 12:23:25
URL: http://cissileandersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0