Jul i Göteborg

[Foto: Hemmakatten]
 
Det gäller att krama ut det "gottaste" ur december. Flera julmarknader och trevliga event sker i den just nu lysande staden. I helgen hade HDK (Högskolan för Design & Konsthantverk) utställning och vi tog oss en titt. Det var upplyst längs Avenyn, glögg- och matförsäljning samt körsång i Bältesspännarparken. Min favorit är Julmarknaden i Kronhusbodarna där inköp av Lions hemgjorda sötstarka senap här till.
 
 [Foto: Hemmakatten]
 
Lisebergshjulet är smyckat med lampor liksom många andra byggnader i staden. Det går åt mycket el... Därför gillar jag särskilt de nya grepp som tas för ett grönare Göteborg. På Gustav Adolfs torg snurrar tre härliga "ljusvindkraftverk" som lyser upp i vintermörkret. Tänk vad mycket miljön har att vinna på förnyelsebar el som vindkraft; det är en naturlig kraftkälla utan utsläpp eller avfall. Jag gillar det!
 
[Foto: Hemmakatten]
 
© COPYRIGHT 2012 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: helena

Göteborg är en vacker stad tycker jag! Tyvärr blir det inte något december besök där i år men jag får njuta av dina bilder.

Hoppas du har det bra nu i "decemberstressen"! Kram

2012-12-11 @ 22:32:33
URL: http://helenassota.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0