Ögonblick


[Foto: Hemmakatten]

Det blir några bilder på helgens tulpanbukett. Blogginspirationen är tyvärr en aning sinande men hoppas på överseende. Är inne i en trött period och då blir det inte så mycket tid framför datorn. Den onda halsen vill inte ge med sig men jag har ändå löptränat både igår och idag då det är vårruset om drygt en vecka. Är lite kluven vad gäller träning och förkylning. Hur länge ska man vänta på att bli bra? Nu hoppas jag att det inte blir värre i alla fall eller skapar några andra inflammationer efter helgens ansträngning. Annars har denna söndag varit lugn. Jag försöker ta vara på de ögonblick som är. En stund i solen på balkongen. Bläddra i en glossig inredningstidning. Dricka en kopp te. Fixa med cykeln. Ja, ibland är det de små sakerna som tar tid, och fyller dagen. Imorgon är det Valborg vilket blir kul. Chalmerskortegen väntar som vanligt och jag ser fram emot att spana in vad studenterna driver med i år.

Hoppas du haft en bra helg och laddat batterierna inför den nya veckan som väntar!


[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2012 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Inger

Hoppas du får en trevlig Valborgsmässoafton och Första Maj trots förkylning. Nu är det vår i alla fall som jag har längtat efter.

2012-04-30 @ 12:24:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0