Vacker dukning



[Foto: Hemmakatten]

Varje gång jag kommer till butiken Marias Konsthantverk & presenter är jag spänd på att se hur Maria har dukat på det fina gamla slagbordet som står i lokalen. Det brukar vara en vacker komposition som möter ögat, färgmatchat och söta grupperingar av inredningsdetaljer. Så också senast jag var på besök. Denna gång används porslin från Greengate och de rosa och turkosa nyanserna märks även i inslag runt omkring tallrikarna och skålarna, i servetter, textilier, godis, burkar och ljus. Ägarinnan Maria har en förmåga att lyfta fram det bästa ur sitt sortiment och göra stilleben där varje ting kommer till sin rätt, och framför allt skapar en intagande, underbar helhet.




[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2011 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Anna

ÅH! Den här butiken är ju urmysig! Brukade va där inne titt som tätt och kika när jag bodde i Karlskrona!

URTJUSIG dukning!

2011-09-23 @ 08:50:50
URL: http://kallhuvud.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0