Sommarkänsla

Porslin från Västergården

[Foto: Hemmakatten]

Jag vill hålla kvar känslan av sommar några dagar till och passar på att visa porslin som verkligen associerar till denna årstid. Måste säga att jag tycker att vitt och blått är en fräsch färgkombination som alltid fungerar oavsett årstid och oavsett vilken stil man har i sitt hem. Klassiskt och modernt på samma gång. Detta porslin från Västergården har jag ett gott öga till, men hittills har det stannat med just en titt. Visst är det vackert?



[Foto: Hemmakatten]

Och gillar du porslinet kan du även matcha med andra fina detaljer, även de kommer från Västergården, t.ex. plåtburkar med flingsalt, söta påsar med sommarte, vita ljus och piggt randiga servetter.

Alla bilder är fotograferade i den härliga butiken Marias Konsthantverk & presenter i Karlskrona. En butik som jag snart måste besöka igen, det finns så otroligt mycket att inspireras av där!


[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2011 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Designtjejen/Emmelie

Åh vad fina saker! Du tipsar alltid om så bra butiker!

Kramar

2011-09-03 @ 12:20:18
URL: http://designtjejen.blogg.se/
Postat av: Inger

Ja det är verkligen sommarkänsla i dessa bilder. Flingsaltsburken och den randiga koppen skulle gärna få komma hem till mig.

2011-09-03 @ 13:31:12
Postat av: Sofia

Verkligen mysiga saker!

2011-09-04 @ 17:50:32
URL: http://www.intheheadofs.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0