Promenad Röda Sten



[Foto: Hemmakatten]

Det är knappt jag kan tro att det var 26 grader och gassande sol igår med tanke på dagens regnrusk men det var det faktiskt och jag har bilder som bevisar det. En väninna och jag tillbringade några trevliga timmar med att promenera längs vattnet vid Klippan och Sjömagasinet, som har magnifik utsikt mot Eriksberg, för att sedan strosa vidare mot Röda Sten, och ända bort till restaurang Ruckmans.


[Foto: Hemmakatten]

Söndagen bjöd på otroligt skönt väder och det var en befrielse att se en bit av havet. Som det alltid är. Det glittrade så där vackert i vattenytan som det bara kan göra på Västkusten. :) Vi hämtade andan på restaurangen/cafét vid Röda Sten som ligger under Älvsborgsbrons pampiga stålkonstruktion. Jag måste säga att det är stunder som den här som fyller på energikontot rejält.





[Foto: Hemmakatten]

Det finns mycket att titta på och ta intryck av runt konsthuset Röda Sten. Jag gillade också stenen som lyste blodröd i solljuset, och vår tids moderna hällristningar; graffitiväggen. Det blir nog en tur till detta ställe snart igen då det är ett intressant promenadstråk och skönt område.


[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2011 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Barnens Hjältar

Det är mysigt vid Röda sten :-)

2011-09-06 @ 10:35:14
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Sofia

Mysigt! Det är alltid en spediell känsla med vatten tycker jag =)

2011-09-07 @ 10:41:15
URL: http://www.intheheadofs.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0