I köket



[Foto: Hemmakatten]

Jag vet inte hur det är med dig men för egen del har det genom åren varit så att att jag allt som oftast hamnar i köket när jag är hemma hos andra. Vid fester, middagar, fikor eller annat umgänge. Det är där de bästa samtalen hålls, det saftigaste skvallret utbyts eller de galna upptågen tar sin början. Som den gången en kompis skulle laga middag klockan fyra på morgonen... Det blev överkokt pasta och sönderstekta korvar. Och kocken somnade lagom tills vi andra hade ätit upp.

Det är i alla fall något hemtrevligt, gemytligt med att vara i köket. Eller är det bara för att kylskåpet och kaffe/tebryggaren finns på en armslängds avstånd ifall hungern eller törsten pockar på? Eller kanske värmen från spisen som skapar det där ombonade, omhuldande som vi människor så väl behöver? Ja, oavsett anledning är kök något jag gillar. Att vara i. Att umgås i. Idag blir det några detaljbilder från ett trevligt sådant i lantstil. Gillar särskilt det röda slagbordet som kontrasterar fint till de gråvita väggarna. Och snyggt när det röda tas upp i detaljerna på bordet, som i tekannan och textilunderlägget.

Hur är det för dig, hamnar du också ofta i köket?

© COPYRIGHT 2011 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: cicci

ja förr va det så iaf på alla fester.. men jag trodde nog det va för att på den tiden rökte man under fläkten... =)

2011-09-13 @ 22:51:56
URL: http://cicci79.blogg.se/
Postat av: Designtjejen/Emmelie

jag håller med dig! Jag gillar också att vara i köket. Tycker man ofta precis som du skriver "hamnar i kökey". Mysigt på något vis :-)

Nej, jag ska inte hoppa. Jag är bara här och jobbar. Jag jobbar på Svenska Ridsportförbundet. Så jag är en outsider men är med :-)

Kram

2011-09-15 @ 08:20:42
URL: http://designtjejen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0