Blåvita vänner


[Foto: Hemmakatten]

Dagen kan sägas ha gått i ett blåvitt tema. En eftermiddagsfika i underbara muggen Mon Amie och så arvefat från Arabia. Gott var det även om jag sällan äter wienerbröd då det kan bli lite väl sött. Skönt väder med 20 grader värme har det också bjudits på vilket passade perfekt när det var dags för andra vänner, eller rättare sagt kamrater, i dagens höjdpunkt: fotbollsmatch med Änglarna på Gamla Ullevi, dvs IFK Göteborg mot Malmö.

Jag är en aning lomhörd nu ikväll efter att ha råkat hamna bredvid en mycket högljudd person i publiken. Han hade väldigt bestämda åsikter om allt och alla och skrek ut dessa högt. Men så är det för en del. Gräset kan vara för grönt och bollen för rund. Ljuden blev allt högre ju längre matchen gick och ju fler öl som dracks. I slutet stod han upp och ventilerade. Domaren hade han gärna både bytt ut och bytt plats med (och i vissa lägen kunde jag faktiskt instämma). En del kommentarer var rätt roliga så det var inte helt trist. Nej, mer som att ha en högst personlig kommentator i vänsterörat under 90 minuter. ;) Resultatet? 0-0, men domaren missade en straff för de blåvita...


[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2011 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Therese

Åh, jag älskar Mon Amie serien! Muggarna är så himla fina:)



Synd att gå på mållös match! Ha en skön kväll, kram Therese

2011-09-11 @ 20:45:55
URL: http://corneliascloset.se
Postat av: mia

Kan inte annat än hålla med. Synd ATT inte robins stolpe träff gick in och de andra chanserna. Ha en bra dag och hoppas hörseln är åter.

2011-09-12 @ 14:53:11
URL: http://etapptva.blogspot.com
Postat av: Camilla

Nu skriver jag som de säger i reklamen på televisionen. Vankas det gofika? Kanske har jag turen att vara bjuden för det ser ljuvligt ut.

2011-09-13 @ 23:28:10
URL: http://xccc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0