Sett på stan


[Foto: Hemmakatten]

En underbar höstdag och jag har tillbringat några sköna timmar på stan. Det är något visst att se sin kära stad i vacker höstskrud. När solens strålar speglas i Vallgraven och leker tafatt längs Avenyn upp till Poseidon. Jag har promenerat, tittat i butiker, spanat in det nya caféet Berzelii choklad på Korsgatan och försökt att leva upp till dagens utmaning att försöka låta bli att handla något. Gick så där får jag väl erkänna. Men en födelsedagspresent till någon annan räknas väl inte? Och en riktigt prisvärd bastopp från Zara kan väl knappast kallas shopping. Vad är det det kallas nu igen, förnekelse, rationalisering? :) Oavsett så är jag nöjd med resultatet. Nu njuter jag av en god fika och tänkte läsa ut en underhållande bok som jag snart ska recensera här. Hoppas du har en mysig lördag!

Trevliga Berzelii choklad på Korsgatan som har tryfflar en masse, mackor med aptitretande pålägg samt kaffe & te:

Berzeli choklad

[Foto: Hemmakatten]

Violas blomsterbutik på Södra Vägen möter hösten i rosa:

Violas Blomsterbutik

[Foto: Hemmakatten]

Hos Chili store finns tofsar i king size som säkert hade fått Maria Montazami att gå i spinn samt fina vaser:



Vallgraven i Göteborg
[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2011 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: annika

Oj så härlig inspiration jag fick till kransar nu :)

Ha en fortsatt fin helg, Kram

2011-10-15 @ 21:15:56
URL: http://mindrom.blogspot.com
Postat av: Annika

Mysiga bilder, härligt att kika i fina butiker med höstinspiration, hinner aldrig det men jag fick i alla fall lite inpiration hos dig! Tack!

2011-10-21 @ 22:38:38
URL: http://www.blomsterpassion.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0