Dagens stilleben


[Foto: Hemmakatten]

Denna första fredag i november blir det ett stilleben i vitt. Jag återkommer alltid till vitt som färg, tröttnar aldrig helt enkelt, och det är nog därför som jag har valt att göra mina små keramikförsök i denna nyans. I detta fall ett litet hjärta. Vitt lägger ett tacksamt förlåtande skimmer över allt... Den söta krukan är drejad av keramikexperten Tina Hellman från Sturehofs krukmakeri och ljushållare av en annan kvinnlig virtuos på keramikfronten; Cecilia Wallseth.

Tacksam är jag också för förlåtande tolkningar. Det är stort att kunna se en människa med hennes fel och brister. Och ändå gilla henne och tycka att de goda sidorna överväger. Att vara snäll mot sig själv och andra är en konst. Något som också Mia Skäringer skriver insiktsfullt om i sin bok Dyngkåt och hur helig som helst, vilket blir helgens lektyr för min del. Och så tycker jag mycket om Lalehs version av Ledins låt Just nu.

Ta hand om er denna fredag!



[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2011 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0